Pengikut

Rabu, April 26, 2017

Makan jamu semasa period



Perasan tak kadang-kadang time period perut kita macam buncit sikit. Tau tak kenapa? Sebenarnya waktu period ni rahim kita akan sedikit mengembang pada awal period, ini adalah disebabkan pengumpulan darah kotor yang menepek pada dinding2 rahim. Sebab tu perut nampak macam buncit sikit. Kalau kita makan jamu waktu period dikhuatiri akan menganggu pengeluaran darah kotor tu.
.
Ada 2 kemungkinan yang kita takut akan terjadi kat sini :
.
.
1. Bila kita makan jamu waktu period dikhuatiri rahim mengecut dan akan menganggu kelancaran pengeluaran darah kotor.
.
.
2. Kemungkinan darah akan keluar lebih banyak dari biasa dan akan memendekkan jangka masa pengeluaran daripada 6-7 hari menjadi kepada 3-4 hari sahaja.
.
.
MELAINKAN wanita yang memang ada masalah period. Wanita yang ada masalah period ni berkaitan dengan gangguan hormon. Jadi kita boleh sarankan mereka untuk mengambil jamu waktu period supaya dapat stabilkan semula hormon mereka dan sekaligus memperbaiki waktu pengeluaran period menjadi normal.
.
.
Yang sering mengalami masalah senggugut juga kita sarankan untuk mengambil jamu sekurang-kurangnya sebiji bagi tujuan memanaskan rahim dan selaligus dapat mengurangkan kesakitan akibat senggugut tu.
.
.
Semoga Info ini membantu dan memberi penjelasan yang jelas kepada anda semua. Inshaa allah


Tiada ulasan:

BORANG TEMPAHAN

Name:
Email Address:
Contact Number:
Mailing Address:
List of Order :
Payment: Maybank 564762302444 norizalina mutalib
CIMB 7605172848 nor azela
Bank Islam 12122020176498
Apakah komen anda mengenai blog ini Sangat Puashati
Puashati
Tidak suka

Form provided by Freedback.
Try us on Wibiya!