Pengikut

Isnin, Januari 22, 2018

Adab Datang Bulan

Ramai mungkin yang lupa tentang adab datang bulan.

Akmaklomlah dunia makin canggih, masa makin pendek, ramai dah lupa adab datang bulan.

Dah makan coklat love habibi, dah makan jamu jalinan cinta datang bulan on time. Hari pertama datang darah banyak gila, tanpa senggugut tanpa kejang perut.

Time ni, pastinya kalau pakai pad. Sejam dua jam dah penuh.
Sejak hani update tentang jaga kebersihan faraj time datang bulan. Tiba - tiba ramai pula yang rajin tukar pad btol tak? Yela kan takut faraj gatal - gatal, takut faraj melecet, takut bau busuk dan paling takut faraj berjerawat. Time ni kalau kat opis 2 jam sekali tukar pad. Kalau kat rumah pon sama.

Dalam kita busy bekerja atau menguruskan harian kita. Bila kita tukar pad, cuci odok dengan fw jsd. Suka saya nak ingatkan. Bila odok dah wangi. Pad tu jangan sepah - sepah.

Pad yang dah berisi darah penuh tu hendaklah dicuci, airnya di alirkan kedalam lubang jamban atau lubang bilik air. ( bukan masukkan pad dalam lubang jamban ya )
Caranya; letak pad tu betul-betul dekat dengan lubang then jiruskan air sehingga darah itu mengalir. Alirkan air atas pad berdarah tu sehingga darah habis dan air yang mengalir menjadi jernih. Baru lah pad di perah kemudian dibungkus dalam surat khabar lama, masuk dalam plastik dan dibuang dalam tong sampah.

Jangan sesekali buang pad yang berdarah banyak dalam tong sampah tanpa dibersihkan. Pastikan darah haid itu cair dan di alirkan.
Ini adalah untuk memastikan, kita jauh dari energy tidak baik. Atau dari entiti yang tidak dapat di kenal pasti.

Jika kita tidak bernasib baik dengan kemalasan kita, ketika datang bulan kemungkinan kita akan di datangi entiti berlidah panjang dalam mimpi. Itu petanda kita sedang memberi makan pada makhluk yang tidak sepatutnya. Akibatnya badan kita akan jadi lemah dan sakit - sakit. Muka kita akan kusam dan hitam. Tidak berseri - seri.

Kat sini,
Suka saya nak nasehatkan kawan - kawan perempuan agar kita pesan berpesan termasuk anak - anak perempuan kita. Jagalah adab ketika datang bulan. Mana seluar dalam yang kena darah haid, baju, kain hendaklah di cuci dengan air dahulu. Darah di alirkan sebelom masuk mesin cuci.

Mungkin perkara ni nampak leceh dan menbebankan, sebenarnya dengan kemalasan kita, dengan sikap ambil mudah kita akan membuatkan badan kita binasa dengan energy hitam yang kurang baik.

Untuk berjaya,
Sehat dan bertenaga.
Energy positif pon perlu dikekalkan.
Ini salah satu daripadanya. Mengelakkan energy tak baik datang pada kita.

Almaklomlah..
Kita kan perempuan.
Memang kita selalu kena kerja lebih kan kan kan..

Letakkan kebersihan no.1 di hadapan.
Nak cantik kena bersih tau.
Kalau energy tak baik ada dgn kita, muka kita pon tak akan berseri - seri.

Ok. Jom check.


Tiada ulasan:

BORANG TEMPAHAN

Name:
Email Address:
Contact Number:
Mailing Address:
List of Order :
Payment: Maybank 564762302444 norizalina mutalib
CIMB 7605172848 nor azela
Bank Islam 12122020176498
Apakah komen anda mengenai blog ini Sangat Puashati
Puashati
Tidak suka

Form provided by Freedback.
Try us on Wibiya!